Mókás felismerni, hogy a social media mennyire fókuszban van a karantén ideje alatt. A kormány is aktívan használja a felületeit, ott jelentik be a koronavírussal kapcsolatos tájékoztatásokat. Az emberek pedig élő bejelentkezéseket tartanak, vagy adománygyűjtő kampányokat futtatnak rajta. Az egyik leghíresebb olasaz influencer, Chiara Ferragni például a férjével együtt indított egy kamányt “Gyerünk, támogass!” néven. A célja, hogy az összegyűlt bevételt a sürgősségi ellátó kórházaknak adják az ország azon területein, ahol a legerősebben tombol a járvány. Több millió euro gyűlt össze 24 óra alatt. Közben a híradóban, beszélgetős műsorokban nem sok kreatív tartalmat találni, egyedül azokat adják újra és újra, amik Instagramon, vagy Tik Tokon készültek videók.

It’s funny to notice how social media are the focus of this whole quarantine. The government uses them to announce an imminent conference press, people use them for live shows, to comment on the latest news or even to launch fundraising campaigns! In fact, one of the most famous Italian influencers, Chiara Ferragni, has launched a campaign on Go Fund Me (together with her husband). The goal was to raise funds for an emergency hospital unit in one of the areas most affected by the virus. They raised millions in the space of 24h! In the meantime, the news on TV and talks shows can’t find much creative content, they keep proposing the same viral videos from Instagram and Tik Tok over and over again.

Interessante notare come i social media siano al centro di questa quarantena. Il governo li usa per annunciare una conferenza stampa imminente, la gente fa i live, commenta le notizie o lancia campagne di raccolta fondi! Infatti, una delle più famose influencer italiane, Chiara Ferragni, ha lanciato una campagna su Go Fund me insieme a suo marito. L’obiettivo era raccogliere i fondi per un’ospedale di emergenza in una delle area più colpite dall’emergenza. Hanno raccolto milioni di euro in 24 ore! Nel frattempo, i tg e gli show faticano a trovare contenuti interessanti, e continuano a riproporre gli stessi video da Instagram e Tik Tok ancora e ancora.

reggeli